Siemię lniane na odchudzanie, czyli sprawdzony i naturalny suplement diety

Siemię lniane to roślina z Dalekiego Wschodu. Ziarenka lnu są bardzo znane ze swoich właściwości prozdrowotnych, a przede wszystkim z korzystnego wpływu na układ trawienny. Wykorzystywane są również do produkcji oleju. Atrybuty lecznicze były znane już kilkaset lat temu, więc jest to sprawdzony i naturalny sposób radzenia sobie z różnego rodzaju schorzeniami. 

Małe ziarno, dużo minerałów

Swoje zalety zawdzięcza licznym składnikom aktywnym takim jak: 

  • Kwas tłuszczowo – alfalinolenowy 
  • Liczne kwasy tłuszczowe nienasycone, których jedynym źródłem są rośliny, a organizm ich potrzebuje, ponieważ sam nie ma zdolności do ich produkowania. 
  • Białko 
  • Witaminy A, B6, D i E 
  • Żelazo 
  • Cynk 
  • Wapń 
  • Magnez 
  • Mangan 
  • Selen 
  • Błonnik 
  • Lecytyna 
  • Flawonoidy 
  • Fitoestrogeny, czyli naturalne antyoksydanty pochodzenia roślinnego, które chronią organizm i zapobiegają niszczeniu się komórek, tym samym likwidując ryzyko nowotworu. 
  • Omega 3 

Efekty stosowania 

Efekty stosowania są widocznie już w bardzo krótkim okresie jego stosowania. Do najwcześniejszych zalicza się m.in.: 

  1. Leczenie bólu żołądka, poprzez neutralizację wzburzonych kwasów żołądkowych. Najlepiej przyjmuje się na ten typ schorzenia w postaci naparu. Należy zalać dwie łyżki siemienia lnianego wrzątkiem i poczekać aż ostygnie, jednak cały czas intensywnie mieszając. Wytworzy się wtedy kisiel, który ma za zadanie uspokoić soki żołądkowe.  
  2. Dzięki zawartości błonnika poprawia również pracę jelit i wzmaga trawienie pokarmu. Likwiduje również uczucie ciężkości i zgagi. Znajdzie także zastosowanie w różnego typu stanach zapalnych żołądka i jelit. Dlatego też jest najlepszym i sprawdzonym sposobem na problemy trawienne. 
  3. Dość duża część społeczeństwa wie, że jest to preparat na trawienie, ale już mniejsza ma wiedzę o tym, że wspaniale działa również na układ oddechowy, wzmagając odporność. Załagodzi suchy kaszel i nawilży błony śluzowe. 
  4. Dzięki antyoksydantom może być stosowane również w profilaktyce raka, a w szczególności raka piersi, na którego są narażone kobiety w podeszłym wieku czy jelita grubego. 
  5. Łagodzi również objawy menopauzy. 
  6. Wykorzystywany jest również w kosmetyce. Dzięki swoim właściwościom zmiękcza skórę, nawilża ją, leczy problemy skórne takie jak trądzik, egzema, czy atopowe zapalenie skóry. 
  7. Zapobiega wypadaniu włosów,  nawilżając je, wzmacniając i zapobiegając wypadaniu ich oraz także zębów czy paznokci.  
  8. Lecytyna, która zawiera usprawnia pamięć, skupianie się oraz działa profilaktycznie na demencję starczą czy Aizheimera. 
  9. Usprawnia ruchy jelit. 
  10. Duża zawartość błonnika sprzyja odchudzającym, ponieważ jego stosowanie , dodawanie do posiłków przyczynia się do uczucia sytości na dłużej. Pęczniejąc w żołądku pokrywa jego ścianki i sprawia, że nie jesteśmy głodni przez dłuższy czas. 
  11. Poprawa procesy metaboliczne, poprzez poprawne trawienie pokarmów. 
  12. Kwasy Omega3 zawarte w nim pomagają w utrzymaniu prawidłowego krążenia krwi. 

Jak dodatek do diety 

Można go używać w niemal każdy sposób, zarówno na zimno, jak i na gorąco. Szczególne ciekawe przepisy na które, warto zwrócić uwagę to np. Kasza kuskus z awokado, pomidorem i siemieniem lnianym albo ser twarogowym z jogurtem, brzoskwiniami, miodem i nasionkami lnu.

 

Jest też tańszym, ale nie gorszym zamiennikiem nasionek chia, czyli ostatnio bardzo popularnej szałwii hiszpańskiej. Podobnie jak nasionka chia, siemię lniane ma właściwości zagęszczające. Dlatego można robić z niego kisiele i budynie w wersji fit, co jest ciekawym pomysłem na słodki, ale zdrowy deser. 

Leave a Comment

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.