Jak szybko schudnąć 20 kg? 

 

Czy szybko znaczy zdrowo?

 

Pytanie to zawiera pewną sprzeczność, ponieważ nie da się schudnąć tylu nadprogramowych kilogramów w krótkim czasie. Potrzebna jest motywacja, energia, siła do działania i przede wszystkim wytrwałość, której prawie każdemu obecnie brakuje. Najpierw postawmy jasno cel do którego będziemy dążyć: pięć, dziesięć czy dwadzieścia kilo? W zależności od naszej wagi będzie czas odchudzania, im więcej kilogramów mamy tym szybciej je zgubimy, a im mniej ich – wolniej będziemy się ich pozbywać. Dlatego polecam skończyć z porównywaniem się do innych i skupić się na sobie.  Istnieje szereg zasad, które pozwolą Ci schudnąć nawet 20 kg. Nie jest ważny czas, jednak jeżeli skupisz się na wprowadzeniu tych zmian na stałe do swojego życia, nawet nie zauważysz jak szybko zrzucisz zbędny bagaż i odciążysz swoje kości. Musisz wprowadzić nowe nawyki, dzięki którym nie dość, że schudniesz to będziesz szczęśliwszym człowiekiem.

Nowa waga, nowe nawyki

Jedz regularnie – To nie jest takie trudne jak Ci się wydaje. Wszystko jest kwestią dobrego rozplanowania. Staraj się, aby posiłki były w miarę równych odstępach czasowych np.:

3 posiłki dziennie – co 5 godzin

4 posiłki dziennie – co cztery godziny

5 posiłków dziennie – co trzy godziny

Pierwszą opcję raczej nie bierz pod uwagę, gdyż twój spowolniony metabolizm potrzebuje usprawnienia, dlatego najlepszą opcją dla zdrowia fizycznego i psychicznego będzie jedzenie pięciu posiłków dziennie. Zapobiegnie to też ciągłym myślom o jedzeniu i podjadaniu.

Twoje życie, twoje zasady

  1. Jedz zdrowo – Wybieraj produkty, które są nie przetworzone, mają mało konserwantów. Zadbaj o odpowiednią zawartość tłuszczy, białka, węglowodanów czy cholesterolu.
  2. Zbadaj swoje zapotrzebowanie kaloryczne – skorzystaj z kalkulatorów BMR, które możesz odszukać na różnych stronach internetowych.
  3. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, dlatego zadbaj, aby zjeść je do godziny po przebudzeniu.
  4. Kolacje spożywaj dwie godziny przed snem. Może być to nawet godzina pierwsza w nocy, najważniejsze, aby nie być głodnym ani przejedzonym. Zapobiegnie to nadmiernemu odkładaniu się, a rano będziesz czuł głód i z chęcią zjesz śniadanie.
  5. Pij duże ilości wody – ok. 2 l dziennie, ale zrezygnuj z wody słodzonej, smakowej, aromatyzowanej i gazowanej. Będzie ona utrudniała odchudzanie. Wybierz herbatki ziołowe, owocowe, wodę mineralną. Od czasu do czasu możesz wypić kawę, by usprawnić metabolizm.
  6. Nie sól zbyt dużo – Zatrzyma to wodę w organizmie i utrudni odchudzanie.
  7. Zadbaj o wystarczająca ilość błonnika – Usprawni metabolizm, da uczucie sytość, co sprawi że będziesz miała mniejszą ochotę na podjadanie.
  8. Wybierz produkty pełnoziarniste, a ryże, kasze i makarony gotuj aldente.
  9. Skup się na jedzeniu – nie oglądaj telewizji, zajmij się rozkoszowaniem, smakiem posiłku i nie śpiesz się. Daj sobie chwilkę i nie podjadaj. Dobrze dobrana dieta równocześnie nie pozwoli Ci głodować.
  10. Ogranicz alkohol i rzuć palenie. – Oczywiste, ale jednak nie każdy się do tego stosuje. Zbyt duża ilość spożywanego alkoholu przyczynia się do wypłukiwania cennych minerałów z organizmu, utrudnia treningi, doprowadza do skurczów i kontuzji. Palenie natomiast psuje zdrowie i blokuje usprawnianie naszej kondycji.
  11. Ogranicz tłuszcz – zamiast: schabowego – pierś, śmietany – jogurt naturalny, frytków smażonych w głębokim oleju – pieczone ziemniaki
  12. Nie bądź perfekcjonistą. Każdy ma prawo do kawałka ciasta, dwóch ciastek czy karpia w święta. To jest esencja zdrowego trybu życia. Równowaga psychiczna i fizyczna. Jeżeli to osiągniesz możesz być z siebie dumny.
  13. Do posiłków dodawaj przyprawy, które rozbudzą twój metabolizm m.in. curry, pieprz, kurkumę, ostrą paprykę, cynamon, kakao. Świetnie regulują proces termogenezny, zwiększając spalanie tłuszczów.
  14. Możesz skorzystać z naturalnych suplementów. Pamiętaj jednak o zapoznaniu się z ulotką zamieszczoną do preparatu i jego składem. Nie przekraczaj zalecanej dawki, nie schudniesz od brania leków, a aktywności fizycznej. Suplementy to dodatki do diety, lecz nie jej podstawa. 
  15. Ćwicz regularnie – Zaczynaj od podstawowych ćwiczeń, niech staną się ulubioną rutyną i ćwicz to co lubisz.
  16. Bądź pewny siebie! W końcu to właśnie od nikogo innego jak od Ciebie zależy Twój sukces i uwierz w własne możliwości. Zainspiruj się innymi ludźmi, zobacz, ile jest cudownych ludzi, którzy pokonali własne słabości, choroby, lęki, zaburzenia i niepełnosprawności. Nie jesteś gorszy/a od innych, a skoro oni poradzili sobie z nadprogramowymi kilogramami to Ty też.

 

Leave a Comment

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.