Jak szybko i zdrowo schudnąć 10 kg? Sprawdzone porady 

Ludzkość coraz grubsza

Nadwaga i otyłość to częste problemy dzisiejszych czasów. Prawie każdy z nas dzisiaj marzy o zrzuceniu zbędnych kilogramów. Jednak nie ma na to jednej metody i takiego samego rezultatu. Dzieje się tak, ponieważ każdy z nas jest inny. Każdy ma inną aktywność fizyczną, psychikę, metabolizm i zapotrzebowanie kaloryczne. Różnimy się także, wiekiem, wzrostem czy płcią.

Dla wielu z nas przejście na dietę sprowadza się do głodówek i wielu tygodni a nawet miesięcy wyrzeczeń. Czy zawsze tak musi być? Rozwiązanie takie może być efektowne, ale na pewno nie długotrwałe. Najlepszym sposobem na zgubienie zbędnych kilogramów będzie po prostu przejście na zdrową dietę, a poprzez “ przejście” mam tutaj na myśli zmianę nawyków żywieniowych. To ma być zmiana wewnętrzna, której skutkiem będzie utrata wagi, a odwrotnie. Dlatego trzeba zapamiętać jedna bardzo istotną rzecz, aby schudnąć nie trzeba jeść mniej niż osoba szczupła, ale tyle samo. Czemu przytyliśmy? Odpowiedź jest prosta: Jedliśmy więcej niż nasz organizm potrzebował, więc nadwyżkę kalorii sobie odłożył.

 

Zadbaj o zapotrzebowanie

Istotny jest fakt, iż większość dietetyków proponuje nam diety np. 1200 kcl, 1500, 1700 kcl czy 1000 kcl. To jest bardzo nie adekwatne to naszego trybu życia. Kobieta, która waży 90 kilo i jest średniego wzrostu nie może jeść tak jakby miała ważyć 50. Wystarczy ze obetnie od swojego zapotrzebowania do 500 kalorii, ale nie więcej bo będzie to dla niej męczarnia fizyczna i psychiczna. Taki deficyt kaloryczny można stworzyć dodając po trochu regularną aktywność fizyczną albo jedząc nieco mniejsze porcje w odstępach 3-4 godzinnych.

Zasady zdrowego stylu życia

Osoba chcąca zmienić swoje życie na lepsze i zdrowsze powinna nauczyć się i wprowadzić w życie pewne zasady. Brzmią one następująco:

  • Jedz regularnie – W przypadku długich przerw między posiłkami organizm wchodzi w stan szoku i magazynuje jedzenie na wypadek śmierci głodowej. Dlatego zapewniając mu regularne dostawy nie ma potrzeby odkładać tkankę tłuszczową.
  • Pij 1,5 l płynów dziennie – pomoże to nawodnić organizm, poprawiając metabolizm, doda energii i pomoże się pozbyć wszelkich opuchlizn.
  • Staraj się doceniać siebie – wszelkie wady trzeba zaakceptować, a pamiętać o zaletach. To właśnie ich świadomość sprawia, że jesteśmy pięknymi ludźmi.
  • Dbaj o aktywność fizyczną – zaczynaj małymi krokami, bo to ty jesteś swoim trenerem personalnym i dostosowujesz treningi do swoich możliwości, ale oczywiście zawsze dając z siebie wszystko. Najpierw wyjdź na spacer, rower a jeżeli masz ochotę pobiegać to zrób najpierw parę tygodni marszobiegu, aby to pokochać, a nie się zniechęcić.
  • Zawsze jedz śniadania – Nie bez powodu mówi się o tym, że jest to najważniejszy posiłek dnia. Jeżeli już na starcie zapewnisz sobie sporą dawkę kalorii, będziesz miał siłę i energię na cały dzień
  • Nie bądź leniem – Poświęć czas na przygotowanie obiadu przynajmniej 20 min. To naprawdę nie dużo, a satysfakcja jest niesamowitym uczuciem.
  • Odpoczywaj – nie katuj się treningiem codziennie, ciało też potrzebuje regeneracji, najlepiej ćwiczyć 4-5 razy w tygodniu.
  • Wysypiaj się – śpij przynajmniej 7 godzin, ale nie więcej niż 9-10. Sen reguluje poziom glukozy we krwi, czyli zmniejsza ochotę na słodycze i ogólną chęć podjadania między posiłkami.
  • Unikaj głodówek – Zawsze prowadzą do napadów głodu, a także zaburzeń odżywiania jak bulimia, kompulsywne objadanie albo anoreksji, manoreksji, ortoreksji.
  • Unikaj alkoholu – Jednak na weselu brata czy w noc sylwestrową zrób wyjątek, przecież jesteś tylko człowiekiem.
  • Nie truj się papierosami – Nie tylko są nie zdrowe, ale też przeszkadzają w wyrobieniu dobrej kondycji, a przecież zależy nam na postępie.
  • Suplementacja – Coraz głośniej jest na ten temat. Wybieraj sprawdzone produkty, odpowiednio dawkowane uchronią od utraty mikroelementów i dodadzą witalności.
  • Białko – w rozsądnych ilościach jest naszym wielkim sprzymierzeńcem. Daje uczucie sytości na dłuższy czas, przyśpiesza przemianę materii oraz pomaga zbudować i wzmocnić mięśnie przy regularnych treningach.
  • Zdrowy rozsądek – Nie można być na diecie całe życie, ale zdrowo się odżywiać jak najbardziej. Staraj się jeść 8 posiłków zdrowych, ale jeżeli dwa następne zjesz i będą to np. Bułka słodka i pączek nie wpłynie to na twoją sylwetkę. Myśl o zdrowym odżywianiu cały czas, wcale nie jest taka zdrowa. 

Aktywni ludzie żyją dłużej!

Ruch fizyczny mniejsza ryzyko chorób serca, miażdzycy czy cukrzycy. Treningi podobnie jak dieta powinny być spersonalizowane, lecz niejednokrotnie się zdarza, że ludzie tłumaczą się brakiem pieniędzy. Nie jest tajemnicą, że każdy z nas ma teraz w domu komputer na którym może włączyć ćwiczenia fitness i ćwiczyć z trenerem personalnym.

Najlepiej ćwiczyć w systemie:

  • 1 trening areobowy, który przyśpieszy nasz oddech i pracę serca, a tym samym – metabolizm,
  •  2 treningi siłowe – np. Brzuszki, nożyce, ciężary.

 

Taki plan treningowy zapewnia nam spektakularne efekty, tylko wtedy kiedy podejmiemy tą słuszną pracę nad własnym ciałem, bowiem zmieni się nasz wygląd zewnętrzny, ale także wewnętrzny na lepsze.

Oczywiście każdy powinien dostosowywać je pod swoją kondycję, tak aby wysiłek fizyczny był dla niego pasją i szansą do rozwoju

Leave a Comment

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.