Jak schudnąć z brzucha? Najlepsze porady

JAK SCHUDNĄĆ Z BRZUCHA?

Pytanie to zawiera pewną sprzeczność, ponieważ nie da się schudnąć tylko z brzucha. Jednak prawdą jest, iż wszelkie i pierwsze zauważalne efekty pojawiają się właśnie w tej części ciała.

Najlepszym i oczywistym rozwiązanie problemu okazują się regularne ćwiczenia i zdrowa dieta. Ćwiczenia to 30%, a dieta 70% sukcesu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Osoba, która nigdy wcześniej nie miała do czynienia z większą aktywnością fizyczną, powinna zacząć od mniejszego wysiłku, przyzwyczajając organizm do regularnego ruchu. Nie może się ona na początku zniechęcać, ale cieszyć każdym małym postępem. To doda jej odwagi w pokonywaniu własnych słabości i wzmocni charakter. Skutkiem tego zniknie ochota podjadania między posiłkami.

Najlepiej będzie skorzystać z porad trenera personalnego, brać udział w treningach, uczęszczać na siłownię. Co, jesli koszty są zbyt duże? Przecież dla chcącego niż trudnego. Zawsze można pojeździć na rowerze, czy pobiegać na świeżym powietrzu. Możliwości jest multum, to od nas zależy jaką formę spędzania naszego wolnego czasu wybierzemy.

Najbardziej efektowne są ćwiczenia aerobowe połączone z treningami siłowymi. Te pierwsze, często są nazywa cardio. Dlatego, iż w tym przypadku chodzi tutaj o pracę serca, poprawę jego wydolności a przy tym usprawnienie przepływu krwi i dotlenienie organizmu. Drugie zaś, jeżeli chodzi nam o efektywne spalanie tkanki tłuszczowej oraz wyrzeźbienie pięknych mięśni, powinny się skupiać na treningu brzucha rzecz jasna. Zaleca się ruch fizyczny 4-5 razy w tygodniu oraz wysypianie się, dla zapewnienia regeneracji mięśni i przyśpieszania przemiany materii. Joga będzie idealnym rozwiązaniem na rozluźnienie mięśni i wspomoże ich odbudowę.

Nawet w sieci internetowej można znaleźć gotowe już programy treningowe, które łączą te dwie bardzo istotne kwestie.

Przykładowe ćwiczenia angażujące pracę mięśni brzucha to np. Tradycyjne brzuszki, świeca, deska.

Dobrym podkręceniem temperatury ciała jest również tabata czy dla bardziej początkujących – zumba.

 ZDROWA DIETA

Dobrze skomponowana dieta to jest bardzo indywidualna sprawa. Najlepiej byłoby udać się do dietetyka, w ramach ustalenia zapotrzebowania kalorycznego i dostosowania diety. Posiadając pewną wiedzę jesteśmy zdolni taką ułożyć. Możemy skorzystać z licznych kalkulatorów BMI dostępnych w Internecie i obliczyć kaloryczność naszej diety.

Warto jednak zwrócić uwagę na wartość odżywczą produktów, które wybieramy oraz jak bardzo przetworzone.

Należy ograniczyć (nie wykluczyć) spożywanie węglowodanów i cukrów prostych. Zapewnić dostawy białka, błonnika oraz mikroelementów niezbędnych do usprawnienia pracy naszego metabolizmu oraz wspomagających pracę naszego organizmu.

ZDROWE NAWYKI

Starajmy się wybierać zamiast batonika jabłko, jednak nie zastępujmy nim drugiego śniadania, ponieważ skutkiem tego będzie bunt organizmu wieczorem i nocne podjadanie.

Obowiązuje tutaj pewna reguła: Jedz więcej na początku dnia, aby na wieczór, nie kłaść się spać z pełnym żołądkiem. Najlepiej jeść taki posiłek 2 godziny przed snem, ale też nie wolno przesadzić w drugą stronę i położyć się spać z pustym żołądkiem.

Ważną rolę odgrywa spożycie płynów. Zaleca się pić minimalnie 1,5 l płynów dziennie, ale także ta kwestia jest uzależniona od naszego zapotrzebowania i aktywności fizycznej.

Prawidłowa dieta to taka, która nie powoduje przejedzenia, ale też nie odczuwamy głodu po upływie 30 minut od zjedzenia posiłku.

METABOLIZM I JEGO ULUBIEŃCY

Dobry wpływ na nasz metabolizm, będzie miała również zielona herbata, kawa, kakao, curry czy chili. Oczywiście wszystko w rozsądnych ilościach, ale jest to dobry sposób, aby pozbyć się zbędnego odłożonego tłuszczu w naszym ciele.

Zaleca się również uzupełnić naszą dietę o suplementy , które pomogą w regeneracji ciała. Można stosować np. Ashwagandhę, ekstraty z czarnego bzu, pieprzu czarnego, mango, jagód acai czy karczocha.

Ważny wpływ na nasz wygląd ma również sól, którą to nadmiernie spożywamy. Stosujmy ją tak jak inne potrawy, ale bądźmy czujni, ponieważ w nadmiarze powoduje opuchnięcie, zatrzymanie wody w organizmie i tym samym utrudnia zejście z wagi. Porcja dzienna nie powinna przekraczać ok. łyżki dziennie.

ŻYJ ZDROWIEJ

Przede wszystkim jedz regularnie, odstępy rób co 3 albo 4 godziny. W ten sposób twój organizm zrozumie, że ma stałe dostawy i nie trzeba magazynować tłuszczu w miejscach, na których nam najbardziej zależy wymodelować. Śniadanie spożywaj do godziny po przebudzeniu, a jedząc posiłki staraj się delektować smakiem i zapachem.

Leave a Comment

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.