Jak schudnąć z brzucha? Najbardziej efektywne porady

Zacznij od diety

Jak schudnąć z brzucha? Pytanie to skupia się na jednej partii ciała, a jego rozwiązanie na równych płaszczyznach naszego życia. Swoje źródło ma w zdrowym odżywianiu, które jest nieodłącznym elementem naszej zmiany, ponieważ jeśli chcemy zmienić wygląd naszego ciała, musimy zmienić, sposób w jaki jemy. Dlatego, ważne jest, aby:

  • Spożywać produkty o niskiej zawartości tłuszczu i węglowodanów. Co oznacza, że należy niestety usnąć ze swojej diety chipsy i batony. Zdrowszym wyborem będą pieczone ziemniaki i własnej roboty ciastka jaglane czy owsiane.
  • Zadbać o odpowiednią podaż produktów mlecznych takich jak kefiry, maślanki i jogurty naturalne. Takie działanie wzmocni florę antybakteryjną organizmu, ponieważ produkty te posiadają ważny dla nas kwas mlekowy, chroniąc nas przede wszystkim przed chorobami grzybicznymi. Poprawią metabolizm i będą pielęgnować również nasz układ trawienny, wspomagając pracę jelit i wątroby. Dzięki temu unikniemy obrzęków oraz zatrzymywaniu wody w organizmie. Minimalizuje to też wzdęcia, gazy i zaparcia, ułatwiając odchudzanie. Muszą jednak uważać osoby z nietolerancją pokarmową, ponieważ spożywanie nabiału może mieć skutki odwrotne.
  • Ważną częścią procesu wyszczuplenia brzucha jest również odpowiednie zapotrzebowanie na płyny. Zaleca się minimum 1,5 l dziennie płynów.
  • Dieta to podstawa i aż 70% sukcesu, dlatego zacznij od niej. Zadbaj o regularne posiłki, częste, ale mniejsze niż dotychczas. Jeżeli zjesz 2 posiłki na 10 mniej zdrowych, nie wpłynie to znacząco na twoją sylwetkę, musisz jednak pamiętać o równowadze.
  • Unikaj fast foodów i słodyczy. Zamiast tego wybieraj świadomie, nieprzetworzone zamienniki popularnego jedzenia. Zrób zdrowego kebaba, pizzę, frytki z piekarnika albo kopiec kreta z dodatkiem białka. Postaw sobie wyzwanie i naucz się gotować, daje to ogromną satysfakcję. Płaski brzuch osiągniesz, kiedy w twojej diecie będą przeważały warzywa, owoce, białko, nieprzetworzone tłuszcze i odpowiednio dobrane węglowodany do twojego zapotrzebowania. Należy pamiętać o tym, że każdy ma inną przemianę materii i jedni potrzebują zjeść więcej drudzy – mniej. Wszystko zależy od takich czynników jak: płeć, wiek, waga, aktywność fizyczna, wzrost. Nie każdy może ważyć 50 kg, dla dziewczyny mającej 175 cm wzrostu będzie to niezdrowe, dlatego nie warto się porównywać do innych.

Ćwiczenia pięknie wymodelują twój brzuch

Płaski, ale wymodelowany i umięśniony brzuch osiągniesz przede wszystkim ciężką pracą, odpowiednimi ćwiczeniami. Nie zaczynaj od katorżniczych podskoków i w tempie, które nie jest przeznaczone dla osób początkujących. Najpierw postaw na to, aby stało się to twoim nawykiem. Ćwicz regularnie, a zobaczysz jaką radość Ci to daje, a piękny brzuch będzie tylko dodatkiem do twojego życia. Zacznij od 5,10 lub15 minut dziennie, a za pół roku będziesz mogła bez problemu wykonywać godzinne treningi, oczywiście dobrze spalone kalorie to takie, po których czujesz, że jesteś zmęczona, więc trzeba pamiętać również o tym.

Możesz skorzystać, również z pomocy trenera personalnego, pomoże Ci on ułożyć plan ćwiczeń i dostosuje go do twoich potrzeb. Jednak większość ludzi korzysta dzisiaj z pomocy Internetu, więc pomocny jest w gubieniu kilogramów i modelowania mięśni brzucha. Znajdziesz pełno kompletnych programów treningowych, jak i osobnych ćwiczeń. Najlepszym połączeniem na spalanie tłuszczu to ćwiczenia: cardio + siłowe. To ty decydujesz jak będzie wyglądało twoje ciało i od Ciebie zależy, w jakiej dziedzinie się odnajdziesz czy w podnoszeniu ciężarów, bieganiu czy zwykłych ćwiczeniach fitness.

Leave a Comment

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.