Jagody Goji, na odchudzanie, czyli słodki sposób na zejście z wagi 

Pochodzenie i historia

Jagody Goji pochodzą ze strefy podzwrotnikowej części Tybetu. Chin i Mongolii. Obecnie jednak są one uprawiane już wielu krajach świata.

Już kilkaset lat temu prozdrowotne właściwości jagód zostały odkryte przez lekarzy chińskich. Chiny zasłynęły wtedy, dzięki nim. Jagody okazały się doskonałym lekiem na wiele schorzeń oraz eliksirem młodości, pomagającym również utrzymać na dłużej młodość. Zastosowanie jagód goji w swojej diecie skutkowało, że chińscy mędrcy tego suplementu dożywali nawet 230 lat. Obecne badania potwierdzają świetną wartość odżywczą tego zachodniego owocu. Jagody te zawierają specyficzny i unikalny skład aminokwasów, mikroelementów oraz witamin. Jest to źródło przede wszystkim: karetonoidów, witaminy C, witaminy E, witamin z grupy B, żelaza, cynku, selenu, wapnia, miedzi, germana, fosforu, polisacharydy, kwasy tłuszczowe, aminokwasy, zeaksantynę, luteinę, oraz błonnik.

Stosowanie jagód goji, a funkcjonowanie organizmu

Jagody goji, najbardziej słynną z ich właściwości odmładzających, zawdzięczają to składnikowi, którym jest Witamina E. Jest to ich główny atrybut, ale istnieje jeszcze szereg zalet, które też są bardzo istotne. Dzieje się to za pośrednictwem takich składników jak:

  • Antyoksydanty – mają działanie opóźniające starzenie, zwalczają wolne rodniki, które powodują guzy, tym samym chroniąc przed rakiem.
  • Witamina C oraz polisacharydy – wspomagają system odpornościowy.
  • Karotenoidy – bogate są w beta-karoteny.
  • Żelazo – chroni nasze mięśnie, w tym serce, dlatego powinny o jego zapotrzebowaniu pamiętać osób trenujące i będące w ciągłym ruchu.
  • Cynk – ma działanie antybakteryjne, idealnie się sprawdzi dla osób z trądzikiem, u których wymaga to także leczenie od wewnątrz.
  • Wapń – jest budulcem naszych kości i zębów, chroni je oraz wzmacnia.
  • German – ma działanie antynowotworowe.
  • Kwasy tłuszczowe i aminokwasy – wspomagają i chronią wzrok, dlatego są dobrą opcją dla osób w podeszłym wieku, z problemami widzenia. Trzeba ich dostarczać ze źródeł roślin, ponieważ organizm ludzki tego typu substancji nie jest w stanie wyprodukować sam.
  • Błonnik – usprawnia proces trawienia się pokarmu, przyśpieszając metabolizm. Jest też szczególnie ważny dla osób odchudzających się dlatego, że zapewnia uczucie sytości i dzięki niemu jesteśmy dłużej najedzeni. Z tego też powodu, nie chodzimy głodni, tym samym nie zdarza nam się podjadać, a to wszystko rzutuje na regulację wagi.

Badania dowiodły pozytywny wpływ jagód goji na funkcjonowanie i regenerację nerek oraz wątroby.

  • Stosowanie ich może być również pomocne w leczeniu chorób płuc i wspomaganiu układu oddechowego oraz chorobach serca albo reumatyzmie.
  • Wpływają korzystnie również dla mięśni, stawów i kości, jednocześnie zapobiegając osteoporozie.
  • Dodają energii oraz siły życiowej.
  • Regulują poziom cukru w krwi oraz ciśnienie.
  • Mają działanie antystresowe, łagodząc stres, poprawiając samopoczucie, zarazem przeciwdziałają depresji.
  • Ułatwiają zasypianie, skutkiem czego też jest polepszenie koncentracji i zapamiętywania.
  • Łagodzą migreny.
  • Działają na układ rozrodczy zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. U panów działając na potencję, a u pań regulując miesiączki, co rzutuje na ogólną płodność i może być istotnym faktem dla par starających się o dziecko.
  • Owoce mają też działanie oczyszczające nasz organizm.

Ze względu na wymienione wcześniej właściwości mogą być dobrym wyborem osób trenujących, gdyż wprowadzenie ich do diety jako suplement wspomoże zrzucenie zbędnych kilogramów. Niezmiernie ważne jest jednak, że mimo te zalety znaczenie ważniejsza jest ogólna poprawa zdrowia.

Jak stosować?

Dostępne są w postaci suszonych owoców oraz przecierów, tabletek czy kapsułek. Można je stosować jako zamiennik żurawiny. Chociaż są nieco mniej słodkie od tańszej alternatywy. Doskonale komponują się jako dodatek do jogurtów, deserów, ciast czy koktajli. Świetnie smakują również parzone, w postaci herbat owocowych. Ich dzienne spożycie nie powinno przekraczać 15-20 g dziennie.

Leave a Comment

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.